سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نغمه ی امید
 
قالب وبلاگ

شهر «کومله» در استان گیلان کوچه بن‌بستی کم‌نظیر دارد که طول آن کمتر از 30 متر است اما در همین مساحت کم شش منزل با 9 شهید وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واقع تمام خانه‌های این بن بست در دل خود شهدایی پرورش داده‌اند که هر کدامشان آغازگر بسیاری از حرکت‌ها در زمان خود بودند.

در ابتدای این بن بست خانه شهید «محمد نیکنام» قرار دارد. در خانه دوم زادگاه شهید «ایرج صیقلی»‌ را می‌بینیم. خانه سوم متعلق به دو برادر شهید و فرهنگی به نام‌های «ناصر و محمود نیکنام» است که هر دوی آنها در «عملیات کربلای2» به شهادت رسیده‌اند.

خانه چهارم مربوط به شهید «حسینعلی نیکنام» است که در سال 1365 و زمانی که به عنوان مربی تاکتیکی در پادگان منجیل مشغول خدمت بود برای نجات دیگران، خود را بر روی «نارنجک» در حال انفجار انداخت.

خانه پنجم محل تولد و پرورش یکی از کم سن و سال‌ترین شهدای شهرمان است. شهید «قاسم اصغری» در حالی که 15 سال بیشتر نداشت در «عملیات کربلای 5 » در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید به گفته یکی از همرزمان شهید، قاسم در این عملیات «آر.پی‌. جی» زن بود و با این سن کم خودش بیش از 30 بار (بیش از حد استاندارد) با آر.پی. جی شلیک کرد که موجب حیرت و تعجب سایر همرزمانش شد.

و سرانجام در خانه ششم، سه شهید برادر به نام‌های «محمد، غلامرضا و فریدون صیقلی» پرورش یافتند که با توجه به بیشترین تعداد شهید، این بن بست آسمانی به نام شهید صیقلی‌ها نام گرفته است.


[ پنج شنبه 91/7/13 ] [ 9:0 عصر ] [ کمیل ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

باز غبار غم برجان اندوهناکم نشسته باز ابرهای اندوه آسمان دلم را پوشانده و می فشارد گلویم را بغض فروخورده ام دلتنگم دلتنگ روزمرگی ، دلتنگ بیهودگی؛ چند روزی است که ای که به داغ عشق تو عالمی پر غوغا شده صبا دست خالی است... ای که به ناز حسنت دست خوبان همه ترنج گشته از بهر ما گوشه نشینان و سوته دلان پیرهنی ، عطری ، وعده ی دیداری بفرست تا باز شود دیده دنیا بینمان ورنه به حتم زاین دلتنگی جانکاه امید رها ئی نمی رود
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 50362